Serwis
REGULAMIN SERWISU
- Wadliwy sprzęt powinien być dostarczony do punktu serwisowego w stanie kompletnym.
- Sprzęt posiadający gwarancję producenta, należy dostarczyć do jednego z autoryzowanych punktów serwisowych, wymienionych na karcie gwarancyjnej. Firma OPENSERWIS.pl może warunkowo przyjąć uszkodzony sprzęt i przekazać do autoryzowanego serwisu, jednak w takim przypadku czas naprawy biegnie od momentu przejęcia do wydania przez serwis producenta.
- Warunkiem przyjęcia sprzętu lub jego podzespołu do naprawy jest dostarczenie wraz z nim instrukcji, nośników z sterownikami oraz oryginalnych opakowań. W przypadku braku jakiegoś z wyżej wymienionych elementów termin naprawy może się wydłużyć o czas potrzebny na ich skompletowanie. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia sprzętu, powstałe podczas transportu w opakowaniach zastępczych. Na żądanie serwisu Klient powinien przedstawić dowód zakupu sprzętu (fakturę lub paragon)- brak takiego dokumentu może być powodem nie uznania reklamacji/ nie wykonania naprawy gwarancyjnej.
- Wady lub uszkodzenia ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia sprzętu w stanie kompletnym- patrz pkt. 3. W sytuacji niezależnej od firmy OPENSERWIS.pl termin naprawy może się wydłużyć o czym Klient zostanie powiadomiony.
- W przypadku uszkodzenia podzespołów, które były zakupione jako osobne elementy, są one zawsze przyjmowane do serwisu jako naprawa warunkowa. Oznacza to, że jeżeli uprawniony serwis stwierdzi, że sprzęt nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych i był prawidłowo eksploatowany, wtedy zostanie on naprawiony lub wymieniony.
- Przy zakupie elementów, które są montowane w obudowę, obudowa zostaje zaplombowana. Zerwanie plomby nie pozbawia Kupującego gwarancji, lecz powoduje to, iż uszkodzony sprzęt zostaje przyjęty do serwisu jako naprawa warunkowa.
- Wady w działaniu, wynikające ze złej pracy systemu operacyjnego w skutek źle zainstalowanych przez Użytkownika sterowników oraz szkody powstałe w skutek działania programów lub wirusów komputerowych nie są objęte gwarancją. Niekompatybilność sprzętu i oprogramowania innego dostawcy lub producenta ze sprzętem zakupionym w firmie OPENSERWIS.pl nie może być uwzględniona.
- W przypadku awarii dysku HDD firma OPENSERWIS.pl nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych na nim zawartych, zarówno podczas użytkowania dysku, jak i podczas podejmowania czynności serwisowych. Wykonanie kopii dysku i archiwizacji danych wymaga pisemnego uzgodnienia przy przekazywaniu sprzętu do naprawy i musi znaleźć się na karcie zgłoszeniowej lub Klient wykonuje taką kopię we własnym zakresie.
- OPENSERWIS.pl nie ponosi odpowiedzialności za nielicencjonowane oprogramowanie oraz inne dane na dyskach stałych i innych nośnikach przekazanych ze sprzętem do naprawy.
- W przypadku konieczności wymiany elementów wycofanych z produkcji, firma zastrzega sobie prawo do wymiany ich na inne o takich samych lub lepszych parametrach.
- Takie czynności jak: wymiana bezpieczników, materiałów eksploatacyjnych, konserwacja i czyszczenie sprzętu, prawidłowa instalacja oprogramowania, konfiguracja sprzętowa urządzeń nie są objęte gwarancją i są wykonywane odpłatnie.
- Firma OPENSERWIS.pl zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta kosztami naprawy lub transportu, jeśli uszkodzenie nie było objęte gwarancją lub produkt okazał się niewadliwy.
- Firma OPENSERWIS.pl stawia diagnozę sprzętu komputerowego, które dotyczą wyłącznie usterki podanej przez klienta i wynosi 30 zł netto. Diagnoza jest odpłatna, gdy:
- Klient zrezygnuje z naprawy,
- zgłoszony do naprawy sprzęt okaże się sprawny,
- następuje zmiana kwalifikacji naprawy z gwarancyjnej na płatną.
Opłata ta może wzrosnąć, jeżeli naprawa/uszkodzenie jest bardziej złożone. W takim przypadku naliczana jest opłata za testowanie w wysokości 70zł netto. Opłata pobierana jest również w przypadku, gdy zgłoszony sprzęt okaże się sprawny.
- Koszt naprawy jest wstępnie ustalany z Klientem w momencie przyjmowania urządzenia do serwisu. Wszystkie naprawy do ustalonej kwoty zostaną wykonane bez konsultacji z Klientem. Konsultacja jest wymagana w przypadku przekroczenia tej kwoty, jak również zmiany kwalifikacji naprawy (np. z gwarancyjnej na pogwarancyjną odpłatną).
- Pokwitowanie serwisowe jest jedynym dokumentem pozwalającym na odbiór sprzętu i musi ono zostać zwrócone wystawcy przy odbiorze. W przypadku zagubienia pokwitowania będzie naliczona bezzwrotna opłata w wysokości 10zł.
- Serwis nie wydaje uszkodzonych części.
- Na wszystkie usługi serwis udziela 3 miesiące gwarancji.
- Za sprzęt pozostający w serwisie pobierana jest opłata magazynowa w wysokości 5zł dziennie w przypadku, gdy odbiór nastąpi po okresie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych od daty poinformowania Klienta o zakończonej naprawie lub o zwrocie sprzętu nienaprawionego na podany przez osobę zdającą numer telefonu, adres poczty e-mail lub w inny sposób wskazany przez Klienta. Brak możliwości zawiadomienia Klienta w sposób przez niego wskazany, a nie wynikający z błędu serwisu, nie zwalnia Kienta z opłaty magazynowej. W przypadku naliczenia opłaty magazynowej, odbiór sprzętu nastąpi po uregulowaniu tejże opłaty na rzecz serwisu.
- Po upływie 45 dni sprzęt ulega przepadkowi i jest uznawany za porzucony przez właściciela w rozumieniu art. 180 kodeksu Cywilnego oraz na podstawie art. 181 Kodeksu Cywilnego nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne firma OPENSERWIS.pl.
- Podany termin naprawy jest terminem orientacyjnym i może ulec niezapowiedzianej zmianie.
- Serwis zastrzega sobie prawo zwrotu Klientowi nienaprawionego sprzętu o nieco odmiennych objawach aniżeli został przyjęty. Wynika to z tego, że część elementów, w tym uszkodzonych, jest obecnie wykonywana w technologii SMD i BGA, a co za tym idzie regeneracja takiego układu nie zawsze przynosi pozytywny efekt, który można wyeliminować tylko poprzez wymianę elementu na inny sprawny, niestety nie zawsze osiągalny.
- Każdy Klient oddający sprzęt do serwisu jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Oddając sprzęt do naprawy, dobrowolnie akceptuje powyższy regulamin. Jest to zarazem umowa, na której podstawie świadczona jest usługa naprawy i ona reguluje prawa i obowiązki z tego tytułu. Wszelkie inne postanowienia muszą być przedstawione w formie pisemnej i zaakceptowane przez obie strony.
REKLAMACJE
- OPENSERWIS.pl udziela 3 miesięcy gwarancji na urządzenia naprawiane w serwisie.
- W tym czasie możliwe jest dokonywanie bezpłatnych napraw usterek ujawnionych podczas prawidłowego użytkowania urządzeń. Gwarancja nie obejmuje usterek i wad wynikłych z nieprawidłowego użytkowania sprzętu, mechanicznych uszkodzeń, zawirusowania, instalacji nielegalnych programów i nieoryginalnych urządzeń oraz ingerencji programowej i sprzętowej osób nieuprawnionych.
- Urządzenia oddawane na reklamację muszą być dostarczone kompletne wraz z opakowaniem i dokumentacją potwierdzającą prawo do naprawy gwarancyjnej w serwisie OPENSERWIS.pl.
- OPENSERWIS.pl może warunkowo przyjąć towar, będący na gwarancji producenta celem przekazania go do serwisu centralnego wskazanego przez producenta. Warunkiem takiego przyjęcia jest udokumentowanie zakupu reklamowanego sprzętu w sklepie OPENSERWIS.pl Towar musi być dostarczony kompletny wraz z wszelkim dodatkowym wyposażeniem niezbędnym do prawidłowego działania (dodatkowe urządzenia, płyty ze sterownikami i innym oprogramowaniem, przewody itp.), w oryginalnym opakowaniu oraz z kompletną dokumentacją potwierdzającą zakup i prawo do gwarancji.
- OPENSERWIS.pl zastrzega sobie prawo do wysłania urządzeń do serwisu centralnego w ciągu 7 dni roboczych celem zgromadzenia większej ilości przesyłek do jednorazowego nadania.
- Termin realizacji napraw w serwisie centralnym jest ustalany przez tenże serwis i biegnie od dnia otrzymania przez serwis przesyłki.
- Serwis OPENSERWIS.pl nie ponosi odpowiedzialnoeści za przedłużający się termin naprawy w serwisie centralnym oraz za skutki naprawy.